Protektory
Asi každý autodopravce již používá nebo uvažoval o koupi protektorovaných pneumatik, které jsou v dnešní době svoji kvalitou na stejné úrovni jako značkové originální pneumatiky, ba naopak svým výkonem výrazně předčí většinu neznačkových pneumatik. Protektorování je ideální formou recyklace. Podle potenciálu kostry mohou být i prořezávané kostry podle přesně daného postupu vícekrát protektorovány. Jestliže se využije celý potenciál kostry, sníží se náklady na ujetý kilometr. Existují dva způsoby protektorce, za tepla a za studena
Teplé protektorování
Při teplém protektorování se používá horká vulkanizovaná směs pro pneumatiky.
- Kostra pneumatiky se odrásá.
- Na kostru se aplikuje vrstva surové pryže.
- Pneumatika se zpracovává či vulkanizuje v horké vulkanizační tvárnici při teplotě kolem 150 °C.
- Vulkanizační tvárnice obsahuje vzorové matrice, které vytvoří nový dezén běhounu a bočnice pneumatiky, čímž se u finálního produktu docílí vzhledu nové pneumatiky.
Studené protektorování
Při studeném protektorování se spojuje předvulkanizovaný běhoun na připravenou kostru.
- Kostra pneumatiky se odrásá.
- Na kostru se aplikuje tenká vrstva vylisované gumy (adhesivní).
- Přiloží se zvolený pás běhounu.
- Pneumatika se zpracovává v tlakové komoře (autoklávu), která zajistí dokonalé spojení jednotlivých částí
Při montáži nákladních protektorů je třeba dodržovat instrukce pro STK č. 3/2014 – Hodnocení montáže obnovených plášťů pneumatik (protektorů) na vozidlech z hlediska označení výrobce pneumatiky.