Servis klimatizace
Běžná údržba spočívá především v kontrole předepsaného množství chladícího prostředku a dalších operací, které jsou součástí automatického testu našich moderních servisních přístrojů. Toto zařízení umožňuje odsát chladící prostředek a následně provést jeho recyklaci. Vlivem recyklace se také odloučí část oleje, který je v chladivu rozptýlen. Poté přístroj provede vakuaci a test těsnosti systému. Následně se klimatizace doplní chladícím prostředkem a novým olejem na výrobcem předepsané množství. Případná diagnostika závad systému klimatizace vychází především z měření tlaků v nízko a vysokotlaké větvi okruhu a výstupních teplot klimatizace. Tlakové poměry mohou následně ukázat na případné závady v systému. Pravidelné kontroly celého systému, stejně tak jako drobné opravy předpokládají nezbytné servisní vybavení a odborně proškolený personál. Naši mechanici Vám prověří účinnost klimatizace, provedou kontrolu, recyklaci a plnění chladiva, dezinfekci výparníku a výměnu pylového filtru. Máme vybavení pro zjištění místa netěsnosti systému klimatizace a jsme schopni provést i opravy.
Systémy klimatizace plníme chladivem R134a nebo novým chladivem R1234yf, po předchozí domluvě jsme schopni naplnit i vozidla s hybridním pohonem.
Chladivo R1234yf
Možná pro někoho neznámé chladivo, pro jiné určitě velice známé a diskutované chladivo už i na našem trhu. Pro ty z vás, kteří neznají chladivo R1234yf, dovolte nám, abychom Vás s ním seznámili. Jedná se o hydrofluoroolefin CH2 = CFCF3. Toto chladivo bylo navrženo jako náhrada za R-134a a vize byla taková, že se bude používat v klimatizacích v automobilovém průmyslu.
Chladivo R1234yf je první z nové třídy chladiv jehož potenciál globálního oteplování (GWP) je 335 krát menší než R-134a (ale ještě 4 krát vyšší než alternativní náhrada R-744) a atmosférická životnost asi 400 krát kratší. Chladivo bylo vyvinuto na základě požadavku evropské směrnice 2006/40/ES, která vstoupila v platnost v roce 2011 a vyžaduje, aby všechny nové automobily prodávané v Evropě používaly chladivo v klimatizaci s potenciálem globálního oteplování pod 150.
Chladicí plyn: R134a má potenciál globálního oteplování (GWP) 1300. Kdežto HFO-1234yf, který má GWP 4, může být použitý jako „náhrada“ za R-134a. Tak znělo původní tvrzení…
I když je výrobek klasifikován jako mírně hořlavý podle ASHRAE, několik let testování SAE prokázálo, že produkt nemůže být zapálen za běžných podmínek při provozování vozidla. Několik nezávislých orgánů hodnotilo toto chladivo, které se uvažuje používat v autoklimatizacích jako bezpečné. Dokonce dospěli k závěru, že toto chladivo je stejně bezpečné pro používání ve vozidlech jako R134a.
Opravy klimatizace
Provádíme kompletní opravy autoklimatizace. Detekci úniku zjišťujeme pomocí tlakové zkoušky dusíkem nebo u mikro úniku pomocí kontrastní látky rozpuštěné v chladivu. novinkou je detekce vodíkem. Po odstranění netěsnosti ( výměna kondenzátoru, výparníků nebo potrubí, netěsnost spoje, atd. ) dochází ke kontrole elektroinstalace a diagnostice, poté přichází na řadu kontrola funkčnosti kompresoru. V případě poškozeného kompresoru jsme schopni zajistit popřípadě repasovat nový. Montáž nového kompresoru vyžaduje proplach celého systému a výměnu vysoušeče, aby se zamezilo možnému nasátí nečistot a zničení nového kompresoru. Naši mechanici pravidelně absolvují školení aby byli schopni přesně diagnostikovat závady v systému. Samozřejmostí je osvědčení pro manipulaci s F-plyny.
Dezinfekce klimatizace
Dezinfekce výparníku a větracích šachet patří mezi základní údržbu klimatizace, kterou by měl každý majitel vozu s klimatizací pravidelně dodržovat. Výparník klimatizace je díl, který slouží k ochlazování proudícího vzduchu, nasávaného ventilátorem z okolí, zbaveného nečistot vlivem průchodu přes pylový filtr. Při provozu klimatizace se na výparníku vlivem teplotních rozdílů sráží atmosférická vlhkost, která vytváří ideální prostředí pro tvorbu mikroorganizmů a plísní. Takto zanedbaná klimatizace má nejen škodlivé účinky na zdraví cestujících, ale obtěžuje prostředí uvnitř automobilu i zápachem. Pokud se po dezinfekci klimatizace nepodaří napoprvé zápach úplně odstranit, je to známka zanedbané údržby a je potřeba dezinfekci v krátké době zopakovat. Jako prevenci doporučujeme dezinfekci klimatizace provádět 2x za rok. Součástí této služby je také výměna pylového filtru. Pylový filtr se po určité době zanese prachem, listím apod., čímž se rapidně sníží účinnost ventilátoru topení a také klimatizace. Výměna pylového filtru se doporučuje provádět po ujetí 15 000 km nebo alespoň 1x za rok, v závislosti na prostředí, ve kterém se automobil pohybuje.
Vyčištění klimatizačního zařízení pěnovým čističem
Tento prostředek je speciální čisticí roztok ve spreji určený pro optimální a hospodárné odstranění bakterií, plísní, virů a choroboplodných zárodků z klimatizačních zařízení bez jejich demontáže. Dezinfikuje zařízení a odstraňuje nepříjemný zápach. Vytváří ochranný film, který zaručuje svěží a čistý vzduch a optimální chladicí výkon zařízení. Doba dezinfekce cca 10 minut.
Vyčištění klimatizačního zařízení plynovým čističem
Během krátké doby odstraňuje nepříjemné pachy, které jsou způsobené bakteriemi a plísněmi v klimatizačním systému, ventilační šachty nebo interiéru vozidla. Jednoduché použití bez odstranění pylového nebo prachového filtru ( doporučuje se výměna filtru ). Příjemná, svěží vůně. Doba dezinfekce cca 20 minut.
Vyčištění klimatizačního zařízení ozonem
Využíváme nejmodernější metodu dezinfekce pomocí přesycení prostoru ozónem. Ozón (O3, tříatomový kyslík) je i v přírodě se vyskytující produkt. Vzniká ionizací vzduchu vysokým napětím, například při bouřce. Stoprocentně odstraňuje všechny viry a bakterie, velmi dokonale sterilizuje bez škodlivých vedlejších účinků – šetrně k životnímu prostředí. Neexistuje virus ani bakterie odolávající ozónu, působením ozónu praskne buněčná stěna všech virů. Ozón je nejůčinnější dezinfekční prostředek bez negativních vlivů na naše zdraví. Likviduje pachy ve vzduchu, odstraňuje cigaretový kouř a pach, bakterie, roztoče… Po dezinfekci stačí jen vyvětrat. Ozón je nestabilní a reakcí se rozkládá zpět na obyčejný kyslík. Doba dezinfekce cca 60 minut.