Jakostní třídy pneumatik

Pneumatiky osobních vozidel se obvykle klasifikují na základě tří faktorů: rychlosti opotřebení běhounu, adheze a odolnosti vůči teplotě.

Jednotná jakostní klasifikace pneumatik (UTQG)

S výjimkou zimních pneumatik vyžadují americké federální úřady, aby výrobci prováděli klasifikaci pneumatik pro osobní automobily podle tří faktorů: rychlosti opotřebení běhounu, adheze a odolnosti vůči teplotě.

Opotřebení dezénu

Tato klasifikace je měřítkem rychlosti opotřebení pneumatiky v kontrolovaných testovacích podmínkách. Za referenční standard jakosti je považována hodnota 100. Pneumatika klasifikovaná hodnotou 200 by měla na testovací trati odolávat opotřebení dvakrát tak dlouho, než pneumatika klasifikovaná hodnotou 100. Více než 100 – lepší, 100 – referenční, menší než 100 – horší. Poznámka: Stupně opotřebení běhounu jsou platné pouze k porovnání v rámci produktové řady jednoho výrobce. Nejsou platné k porovnání mezi různými výrobci.

Trakce

Klasifikace trakce vyjadřuje schopnost pneumatiky zastavit na mokré dlažbě. Stanovuje se měřením při zkoušce brzd „v přímém směru“. Žádným způsobem nehodnotí schopnost zatáčení. A – nejlepší, B – průměrná, C – dostatečná

Teplota

Teplotní klasifikace vyjadřuje odolnost pneumatiky vůči vyvíjenému teplu. A – nejlepší, B – průměrná, C – dostatečná. Poznámka: Federální zákon vyžaduje, aby všechny pneumatiky splňovaly minimální požadavky kategorie C.