Dunlop uvádí na trh novou řadu silničních pneumatik

Gama_Dunlop

Dunlop uvádí na trh zcela novou řadu nákladních pneumatik, které nabízejí lepší univerzální výkonnost než jakékoli předchozí pneumatiky. Nová silniční řada zahrnuje pneumatiky SP346 na řízenou nápravu, SP446 na hnanou nápravu a návěsovou SP246. Nejenže ve srovnání s předchozí generací nabízejí o 10 % vyšší kilometrový proběh a hospodárnější spotřebu, ale navíc vyhovují i pro provoz v zimních podmínkách. V případě pneumatik na řízenou a hnanou nápravu splňují přísné požadavky Evropské unie na zimní nákladní pneumatiky označené symbolem hory s trojitým vrcholem a symbolem sněhové vločky (3-Peak-Mountain-Snowflake; 3PMSF), celá řada pak vyhovuje podmínkám označení M+S. Uplatnění nové řady silničních nákladních pneumatik Dunlop v dálkové i regionální dopravě v létě i během zimy ulehčuje správcům vozových parků práci, protože vozidla, která jsou jimi vybavena, jsou v každém okamžiku vždy připravena na jakýkoli další úkol.

Nová prémiová řada nákladních pneumatik je určena pro flotily provozované ve všech oblastech silniční dopravy: v případě rozvážky nabízí až o 10 % vyšší kilometrový proběh, v případě dálkové dopravy zase nízkou spotřebu paliva. Navíc nová řada silničních pneumatik Dunlop zajišťuje i zachování mobility v zimních podmínkách. Pneumatiky na řízenou a hnanou nápravu splňují přísné požadavky Evropské unie na zimní nákladní pneumatiky označené symbolem hory s trojitým vrcholem a symbolem sněhové vločky (3-Peak-Mountain-Snowflake; 3PMSF) a celá řada pak vyhovuje podmínkám označení M+S. Nová řada díky tomu splňuje legislativní normy ve všech evropských zemích, protože pneumatiky na řízenou a hnanou nápravu jsou hodnoceny jako M+S a homologovány podle 3PMSF.

Dunlop SP346 na řízenou nápravu

Nová pneumatika Dunlop SP346 na řízenou nápravu nabízí vyšší kilometrový proběh a nižší hodnotu spotřeby paliva než předchozí model SP344, a nadto také vynikající ovladatelnost za jakýchkoli podmínek. Díky inovativnímu dezénu běhounu splňuje přísné požadavky Evropské unie na homologaci zimních nákladních pneumatik a podmínky pro označení M+S. V tomto směru jsou klíčové příčné drážky, hlubší než u dosavadní SP344. Hlubší drážky zvyšují pružnost bloků běhounu, které tak mohou lépe stlačovat sníh. Dezén příčných drážek a jejich vzájemný odstup byly navrženy s cílem dosáhnout jak nízkého opotřebení, tak i dobré výkonnosti v zimě a pokud možno i co nejvyšší přilnavosti na mokré vozovce. Pneumatika se opotřebovává tak, aby dezén běhounu zůstal funkční během celého života pneumatiky až do okamžiku, kdy je pneumatika zralá na protektorování. Aby dále rozšířil možnosti nasazení vozidel, Dunlop novou pneumatiku SP346 na řízenou nápravu v některých rozměrech dodává i ve verzi High Load pro vyšší zatížení. Pneumatiky na řízenou nápravu v tomto provedení pomáhají kompenzovat vyšší zatížení přední nápravy díky dodatečnému vybavení, které vyžadují požadavky normy Euro VI.

Dunlop SP446 na hnanou nápravu

Stejně jako pneumatiky na řízenou nápravu nabízí i Dunlop SP446 na hnanou nápravu vyšší kilometrový proběh a nižší hodnotu spotřeby paliva než předchozí model SP444. Současně poskytuje vynikající trakci za všech podmínek. Klíčovým prvkem, který zvyšuje výkonnost, je kapkovitý tvar příčných drážek. Speciální kapkovitý dezén jednak pomáhá splnit požadavky na označení M+S a 3PMSF, současně však také snižuje zatížení v oblasti dna drážek. Kromě toho takový tvar příčných drážek zvyšuje i pevnost a odolnost pneumatiky, což je zvláště žádoucí v podmínkách regionální rozvážky. Rozměr bloků běhounu a šířka drážek byly navrženy tak, aby lépe rozložily tuhost běhounu a přispěly tak ke zvýšení kilometrového proběhu a zvýšení přilnavosti na mokrém povrchu.

Dalším novým prvkem je složení běhounu ze dvou různých vrstev – Dual Layer Technology. Zatímco vnější vrstva běhounu je vysoce odolná vůči abrazi, vnitřní vrstva snižuje valivý odpor díky omezenému sklonu k hysterezi. Výsledkem je vyšší kilometrový proběh a – v důsledku nízkého valivého odporu během celé životnosti pneumatiky – rovněž úspora paliva. K vyššímu kilometrovému proběhu – a současně také ke snížení provozní hlučnosti – dále přispívá dezén běhounu ve tvaru písmene V. Segmenty běhounu se díky této konstrukci při jízdě aktivují postupně, což snižuje vnější hluk. Zvýšení kilometrového proběhu je dále dáno širším běhounem a vyšším poměrem čisté a hrubé stopy: obojí umožnilo zvýšit objem pryže, aniž by to ovlivnilo rozložení tuhosti napříč segmenty dezénu. Spojovací můstky zvyšují tuhost běhounu a omezují vertikální pokles segmentů při jízdě. Stejně jako pneumatika SP346 pro řízenou nápravu, vykazuje i SP446 pro hnanou nápravu vysokou přilnavost během celé své životnosti až do okamžiku protektorování.

Dunlop SP246 pro návěs

Nové pneumatiky Dunlop SP246 pro návěs s označením M+S, které zbrusu nové SP346 a SP446 doplní, uvede Dunlop na trh později během roku. Bude je vyrábět v rozměrech 385/55R22.5 160 (158) a 385/65R22.5 164 (158) HL;  v druhém případě se jedná o verzi High Load pro vysoké zatížení s nosností 10 tun na nápravu, která umožňuje zvýšit užitečný náklad a přispívá tak ke zvyšování efektivity dopravce.

Prémiové teplé protektory Dunlop TreadMax

Všechny nové pneumatiky Dunlop jsou protektorovatelné a lze je prořezávat, obě možnosti dopravcům umožňují ještě dále snižovat provozní náklady. Souběžně s představením všech nových pneumatik Dunlop uvádí na trh i prémiovou technologii protektorování za tepla Dunlop TreadMax SP446. Dunlop TreadMax SP246 ji bude následovat v dalším průběhu letošního roku.

Nová řada silničních nákladních pneumatik Dunlop a možnosti protektorování za tepla TreadMax představují vynikající řešení pro všechny dopravní společnosti, které provozují regionální i dálkovou dopravu a usilují o optimalizaci celkových nákladů na vlastnictví vozidel. Díky všem jejich ekonomickým a provozním přednostem a také vysoké všestrannosti, zahrnující i uzpůsobení pro zimní provoz, jsou jejich flotily s novými pneumatikami SP346, SP446 a SP246 vždy připraveny na jakýkoli další úkol.